2023-01-31

Profesjonalne logo firmy

Profesjonalne logo
Jesteś tutaj:

Witam Cię po raz kolejny na naszym blogu! Dzisiaj bierzemy pod lupę firmowe logo i aspekty z nim związane. Zapewne zastanawiałeś/aś się kiedyś, w jaki sposób zwiększyć prestiż i rozpoznawalność swojej firmy. Nie da się ukryć, że na początku prowadzenia działalności gospodarczej, pisania bloga, czy realizacji jakichkolwiek zadań generujących koszty staramy się zaoszczędzić część pieniędzy. Jest to naturalne, ponieważ zaoszczędzone pieniążki można zainwestować w bardziej potrzebne rzeczy. Ale czy logo firmy nie jest jedną z tych rzeczy? Czy warto je mieć? Jakie powinno być? Na ile się przydaje? Właśnie na te pytania postaram Ci się odpowiedzieć w dzisiejszym artykule!

Budowa logo

Zanim przejdziemy do meritum dzisiejszego artykułu, należałoby zacząć od informacji czym jest i z czego jest zbudowane logo. Najprościej ujmując jest graficzną formą identyfikacji danej organizacji czy firmy. Jego celem jest odróżnienie się od innych przedsiębiorstw i tworzenie indywidualnej tożsamości firmy, ale o tym później. W jego skład mogą wejść następujące elementy:
-sygnet – jest symbolem graficznym, który kojarzy się jednoznacznie z marką (zamiast pełnego logo można użyć samego sygnetu, tj. w przypadku urządzeń Apple),
-logotyp – jest graficzną formą tekstową przedstawienia marki (w niektórych przypadkach stosuje się skróty, gdy nazwa firmy jest stosunkowo długa np. „PKM” dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej),
-slogan – tekstowy element logo, który może być hasłem przewodnim marki lub podpisem (przykładem sloganu może być podpis „SINCE 2020” – świadczący, że dana marka działa od 2020 roku).

Budowa logo

Logo może składać się z samego logotypu, samego sygnetu, logotypu i sygnetu lub wszystkich z trzech elementów.

Księga znaku

Księga znaku zawiera informacje o genezie znaku, podstawowej/alternatywnej wersji znaku, kolorystyce, typografii, skalowaniu, występowaniu na różnych tłach oraz niedopuszczanych modyfikacjach. Jest niczym innym jak instrukcją dotyczącą stosowania logo, logotypu, czy sygnetu w konkretnych sytuacjach.

Czy warto mieć profesjonalne logo firmy? – ZALETY

Nareszcie! Dochodzimy do clou problemu 😊 Jeśli dalej zadajesz sobie pytanie, które jest tematem naszych rozważań to już śpieszę Ci z pomocą. Na początku prowadzenia firmy jest naprawdę trudno. Szukanie klientów, oszczędności, myślenie o tym co zrobić więcej i jak sobie pomóc. Spokojnie, każdy przez to przechodzi – wierz mi! Jak się wyróżnić spośród innych firm? Właśnie za pomocą logo! Jest to jeden z elementów, który pomoże klientowi wybrać Ciebie z grona wielu. Jakie zalety płyną jeszcze z posiadania znaku identyfikującego?
1) Kreowanie wizerunku firmy – każde logo ma swoją duszę. Rzadko mamy czas by analizować co tak naprawdę chce nam przekazać. Natomiast znak firmowy odzwierciedla emocje jakie mają działać na klienta (np. spokój, ciepło, bezpieczeństwo). Logo może dać do zrozumienia czym się dana firma zajmuje i w jaki sposób – choć nie zawsze.
2) Budowanie zaufania – jeśli usługi, czy produkty noszą znak firmowy to wzbudzają większe zaufanie i lojalność klienta.
3) Świetne pierwsze wrażenie – mamy na to tylko jedną szansę! Zwłaszcza, że większość ludzi to wzrokowcy! Jeśli klient zauważy u boku firmy profesjonalne logo, uzna ją za konkretną, profesjonalną w swoim fachu i niepomijającą istotnych elementów.
4) Wyróżnia na tle innych – jakoś trzeba wyróżnić się z tłumu, a to jedna z możliwości.
5) Narzędzie marketingowe – dzięki logo łatwiej zapamiętać konkretną firmę. Umieszczanie logo na wszelkiego rodzaju wizytówkach, banerach, ofertach itp. jest nie bez powodu. Duże firmy wykorzystują celebrytów, czy sportowców do promowania swojej marki w różny sposób.

To tylko kilka zalet posiadania logo, a jest ich naprawdę sporo. Reasumując logo jest inwestycją w przyszłość, przyszłość Twojej marki.

Profesjonalne logo firmowe – jakie powinno być?

Jeśli przymierzasz się do samodzielnego zrobienia logo, musisz wiedzieć jakie powinno być, by odnieść sukces:
1) Proste i czytelne – logo nie może być skomplikowane!! Odbiorca nie może zastanawiać się co się na nim znajduje, a poza tym prostsze logo jest łatwiej zapamiętać. Równie ważne jest by nie kombinować z dużą ilością kolorów.
2) Charakteryzujące działalność – powinno ujmować emocje i wartości towarzyszące działalności firmy. Logo nie może być tylko ładne, musi być pryzmatem przez, który klient patrzy na firmę. Korzystając z sygnetu lub sloganu nie można umieszczać ich przypadkowo.
3) Oryginalne i ponadczasowe – w tym miejscu musisz myśleć jak Coca Cola lub Nike. Ich logo nie zmieniło się od lat i zapewne jak słyszysz, gdy ktoś o nich mówi masz przed oczami ich logo. Niech to będzie wskazówka dla Ciebie, pomyśl i spraw by Twoje logo było ponadczasowe i oryginalne.
4) Użyteczne – ta kwestia jest również bardzo ważna. Na wstępie musisz zadać sobie pytanie, gdzie będziesz używać swojego brand’u (czy to będzie strona internetowa, fanpage, dokumenty firmowe, wizytówki itp.). Lepiej przewidzieć zawczasu by nie wprowadzać niepotrzebnych zmian.

Podsumowanie

Zatem czy profesjonalne logo firmowe jest Ci potrzebne? Zdecydowanie TAK! Jeśli myślisz poważnie nad tym czym się zajmujesz to nie może go zabraknąć u Twego boku. Możesz także spróbować je stworzyć własnymi siłami na różnych portalach oferujących odpowiednie narzędzia. Rozwiązanie tego typu ma swoje wady, ponieważ z braku doświadczenia lub opcji edycji może ono odstawać od dzisiejszych standardów. Decyzja należy do Ciebie!
Dzisiaj to by było na tyle! Jeśli masz jakieś pytania lub chcesz mieć swoje wymarzone logo, a nie czujesz się na siłach – skontaktuj się z nami! Tymczasem dziękuję Ci za wspólną przygodę i do napisania!