Blog zespołu Wasys.pl

Śledź nasze najnowsze treści...

Instalacja Chat Messengera na stronie internetowej

Dzień dobry, cześć i czołem! Dzisiejszy artykuł dotknie tematykę komunikacji, ale rozczaruję Cię - nie o miejską tu chodzi, lecz o międzyludzką, a w zasadzie medium umożliwiające kontakt pomiędzy klientem, a Twoją firmą. W gruncie rzeczy chodzi tu o Chat Messengera. Nie traćmy czasu, w którym klient mógłby napisać. Zaczynamy!


Kilka słów wstępu

Komunikacja jest najważniejszym elementem pozyskiwania klientów. Chat Messengera jest jednym ze sposobów szybkiej komunikacji na linii klient - firma. Doskonale sprawdzi się w podmiotach aktywnie korzystających z Facebooka i posiadających firmowy fanpage (jest to warunek konieczny, by skorzystać z messengera na swojej stronie). Reszta to konfiguracja i dodanie wtyczki do swojej strony. Oczywiście wszystko ma swoje dobre i złe strony, więc warto przetrącić o tym parę słów.

Zalety i wady Chat Messengera

Należy zacząć od tego, że pisząca osoba nie jest anonimowa, ponieważ wyświetla się jej imię i nazwisko. Super prawda? Tak, ale jest jedno ale - rozmówca musi posiadać konto na Facebooku/Messengerze. Jest to dość istotna wada, lecz myślę, że możliwość kontynuacji rozmowy, kiedy użytkownik opuści naszą stronę jest zaletą przesłaniającą tę wadę. Poza tym istnieje możliwość obsługi czatu przez kilku pracowników jednocześnie, albowiem każdemu z nich można nadać uprawnienia. Ważnym aspektem jest także dostępność samego czatu, albowiem działa on 24h/dobę (kiedy Twoja firma działa tylko w określonych godzinach). Kolejnym argumentem przemawiającym za Chat Messengerem jest jego koszt, a raczej brak jakichkolwiek kosztów, ponieważ jest bezpłatny. Nie chciałbym argumentować za/przeciw skorzystaniu z tego rozwiązania, ponieważ nie jest to tematem dzisiejszego postu, lecz warto wspomnieć o tych głównych czynnikach. Więc wszem i wobec zapraszam do kluczowego elementu dzisiejszego wpisu, czyli instalacji tego medium.


Instalacja Chat Messengera - przygotowanie wtyczki

Instalację zaczynamy od skonfigurowania wtyczki czatu, a żeby to zrobić należy przejść na stronę swojego firmowego fanpage.


Fanpage

Kolejnym krokiem jest przejście do zakładki „Ustawienia” znajdującej się na górnym pasku fanpage.


Ustawienia fanpage

Następnie Twoim oczom ukaże się ogromny panel z ustawieniami i na tym etapie musisz wybrać po lewej stronie zakładkę „wiadomości”. W tej zakładce znajdziesz mas różnych ustawień dotyczących Messengera np. Treść wiadomości powitalnej, konfiguracja automatycznych odpowiedzi i wiele, wiele innych.


Ustawienia wiadomości fanpage

W następnym kroku należy zjechać na dół strony i odnaleźć sekcje pt. „Dodaj Messengera do swojej witryny”. Po kliknięciu przycisku „dodaj” zostaniesz poprowadzony przez kilka etapów tworzenia czatu. Pierwszym z nich jest dodanie domyślnego języka oraz wiadomości powitalnej.


Ustawienia języka wtyczki

Drugim etapem jest wybór kolorystyki czatu. Tutaj nie będę się rozpisywał, bo chyba nie ma nad czym :D


Kolorystyka wtyczki messengera

W kolejnym, finalnym kroku skompletowania wtyczki jest dodanie adresów witryn, które będą mogły skorzystać z czatu.


Ustawienia finalne czatu Messengera

Tutaj również musisz zadecydować, którą drogą przebiegnie instalacja Twojego czatu, a drogi są dwie tj. samodzielne umieszczenie kodu w odpowiednim miejscu lub opcja prostsza - podanie maila osoby/developera odpowiedzialnej/ego za stronę (zostanie wysłana wiadomość z instrukcjami i kodem). Załóżmy, że czujesz się dzisiaj pewny jak lis w kurniku i planujesz samodzielnie dodać kod na swoją stronę. Kopiujesz kod i klikasz zakończ. I teraz kolejna zagwozdka, czy masz klasyczną stronę statyczną w HTML’u, czy postawioną na najbardziej znanym CMS’ie tj. WordPress. W obu sytuacjach musisz zachować się podobnie, ale zacznijmy od HTML’a. Jeśli masz stronę typu One Page to wstawiasz kod swojej wtyczki przed zamknięciem znacznika"body" i fajrant - możesz jechać na wakacje. Jeśli masz więcej podstron to po prostu w kodzie każdej z nich musisz wstawić wygenerowany i tyle. W WordPressie sytuacja ma się troszeczkę inaczej, ale tu też masz wybór :) Wersja prostsza - ściągasz i instalujesz wtyczkę Cresta Social Messenger, konfigurujesz i po robocie!


Cresta Social Messenger

Opcja numer dwa, która zadowoli tych co lubią zrobić robotę samemu. Najpierw musisz zalogować się do panelu swojego WordPressa, a następnie przejść do zakładki Wygląd/Edytor motywu.


Edytor motywu WordPress

Następnie należy przejść do Nagłówek motywu tj. plik header.php


header.php Wordpress

I teraz wisienka na torcie, wklejasz kod tuż za znacznikiem body i potwierdzasz to przyciskiem Zaktualizuj plik.


Edycja pliku header.php

Po zapisaniu zmian możesz otwierać piwko i obserwować jak klienci zaczną pisać :)

To tyle…

Ledwo się witaliśmy i znowu się żegnamy, ale na niedługo. Jeśli będziesz mieć jakikolwiek problem z instalacją Chat Messengera na swojej stronie - pamiętaj, że możesz napisać do nas, a pomożemy. Tymczasem trzymaj się cieplutko i do następnego.




Kacper

Telefon :

+48 728 106 718

Adres :

Stalowa Wola i okolice